ÖGRETMENLİK UYGULAMASININ BANA KATIKLARI
Öğretmenlik
uygulaması dersinin bana öncelikle ve en önemli kattığı şey; staj yaptığım
okula gittiğim ilk an ruh halim ne olursa olsun unutup, neşeli bir öğretmen
olarak okula girmem gerektiğini öğrendim. Çünkü benim ruh halim meslektaş, öğrencilerime
geçiyordu ve bu durum öğrencilerimi olumsuz yönde etkiliyordu. Öğrencilerime ne
şekilde hitap etmem gerektiğini öğrendim benden küçük insanlara genelde “canım”
diyerek hitap ederdim, lise cağında ki gençler bu durumu yanlış algıladığından
isimleriyle hitap etmenin doğru olduğunun farkına vardım. Öğrencilerime genelde
övücü ifadeler kullanmaya çalışmayı öğrendim, yaptıkları ilk aynı hatada kızmak
yerine uyarmayı ya da bir defalığına mahsuz görmemezlikten gelmek gerektiğini
öğrendim. Öğrencilerimin başarılarını yanlışlarından daha çok önem vermem
gerektiğini öğrendim.
Staj dönüşü neler yaptığımı gözden geçirmeyi öğrendim
kendime şu soruları soruyordum.
·
Öğrencilerin küçük disiplin problemlerini,
kendime saygısızlık olarak algılamaktan kendimi koruyabiliyor muyum?
·
Sınıfta gözdelerimin ve kurbanlarımın olmamasına
özen gösteriyor muyum?
·
Benim koyduğum sınırlar içinde öğrencilerimin
aktif ve doğal olmaları mümkün mü?
·
Öğrencilerimi cezalandırmadan geçen günlerim
çoğunlukta mı?
Sınıf yönetimin
açısından okulun ilk günü kuralları belirlemek gerektiğinin çok önemli olduğunu
öğrendim. Etkili bir ders planında sınıf yönetimini sağladığını öğrendim.
Zamanı etkin kullanmak gerektiğini dersin akışını bozmamak ve sağlamak
gerektiğini, derse zamanında gelmenin derse hızlı bir şekilde başlamanın, tüm
sınıfın derse katılımını sağlamaya çalışmanın, sınıf oturma palanını nasıl
düzenlemem gerektiğini, sesimi etkin kullanmam gerektiğinin sınıf yönetimi
açısından ne kadar önemli olduğunu gördüm.
Zaman yönetimi için ders planın en önemli
etken olduğunu öğrendim. İyi hazırlanan bir ders planı hem zaman yönetimini
sağlıyor hem de sınıf yönetimi kontrolünü kolaylaştırıyor. Etkili bir zaman
yöntemi için bir sonraki ders için öğrencilerin yapması gerekenler varsa onları
hazırlamaları önceden istemesi gerektiğini öğrendim. Ödev kontrolü uygulama
kısımları için eğer imkan varsa ders sonu uygulamadan veya ödev kontrolünden
bahsedip diğer ders başlangıcında öğrendiklerin hazır olması önceden istenilmesi
gerektiğini öğrendim. Ders öncesi yapılması gereken bir iş varsa bunu ders zili
başlamadan ya da bir sonraki ders için sınıftan çıkmadan yapmak gerektiğini
öğrendim.
Değerlendirme açısından sonucu değil süreci değerlendirmek
gerektiğini ve bunun için değerlendirmeleri nasıl yapacağımızı ilk haftalar
belirlemek gerektiğini öğrendim ve bu değerlendirme planımızı öğrencilerle
paylaşmanın önemli olduğunun farkına vardım.
Mesleki gelişim
açısından kendimi nasıl geliştireceğimi bilesem de bu öğretmenlik uygulaması
dersinde fazla öğrenemedim çünkü benim için öğretmenlik uygulaması kısa bir
süreçti daha çok kendimi staj sonunda değerlendirerek aynı hataları yapmamaya
çalışarak kendimi geliştirmeye çalıştım. Staj sonunda kendime sorduğum sorular
ve o gün nelere yaptım mesleki gelişim açısından çok önemliydi bence.
Yazdığımız bu blog yazıları da mesleki gelişimimizi ve kendimizi görmemiz
açından bize çok şey kattı.
4 sene boyunca
bölümde öğrencileri nasıl davranılması gerektiğini mesleğimde nelerin önemli
olduğunu neler yapmam gerektiğini ayrıntılı ve doğru bir şekilde öğrendim ve
çoğu şeyi bilerek stajıma başladım çok iyi; her şeyi bilen bir öğretmen olarak
görüyordum kendimi hiç eksiğimin olmadığını düşünüyordum fakat staja başlayınca
hiçte öyle olmadı. Bildiklerimi uygulamada çok zorlandım bu ders bana
bilmediklerimi öğretmedi uygulama becerisi kazandırdı ve uygulayarak öğrendiğim
, 4 sene boyunca öğrendiklerimin hepsini tek bir derste kapladığı için çok
faydalı oldu.
Lucky Club Casino Site | Play Online and Win Cash
YanıtlaSilLucky Club Casino Site · No Registration · No Deposit Bonuses · luckyclub Free Spins and Real Cash Offers · Playtech · Betsoft · The best place to play slots for real cash