24 Mayıs 2015 Pazar

TEMA 5

UYGULAYARAK ÖĞRENME

   Fakülteye başladığım ilk andan itibaren formasyon konusunda her şeyi öğrendiğimi zannediyordum ve iyi bir eğitmen olacağımdan adım gibi emindim. Fakat iş uygulamaya gelince hiçte öyle olmadı uygulama sırasında aslında formasyon konusunda ne kadar çok eksiğimin olduğunun farkına vardım ve  öğrenmenin gerçekleşebilmesi için uygulamanın ne kadar önemli olduğunun farkına vardım.Stajın 2. Sınıftan itibaren eğitim fakültelerine getirilmesi gerektiğini düşündüm. Fakültede teknik anlamda pek fazla bir şey öğrenmedik ve teknik meslek lisesinde stajımı yaptığım için teknik derslerinin fakültemizde ne kadar eksik olduğunun daha iyi farkına vardım. Staj yaptığım okulda ilk ders öğrencileri; özellikle sınıf yönetimi açısından toparlamakta zorlandım fakat yavaş yavaş alıştım ve sınıf yönetimi konusunda kendimi daha da çok geliştirdim. Okul deneyiminde gözlemlerimizde neler dikkat etmemiz gerektiğini öğrenmemiz çok iyi oldu. Biz meslektaşlarımızı gözlemlerken farklı yönlerden gözlemliyorduk.Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi fakültede 4 yıl boyunca öğrendiklerimizi neden öğrendiğimizi ve aslında ne kadar önemli olduğunu tekrardan anlamamızı sağladı. Meslek teknik lisesinde staj yaptığımdan dolayı teknik anlamda çok zorlandım. Fakültemizin yeni gelen karar ile birlikte teknik derslerin sayısını artırmalı ve meb’in meslek liseleri için hazırlamış olduğu dersler ile bağlantılı teknik dersleri öğretmeli. Kendimi geliştirmek istedim fakat olmadı ne kadar cabalsam da kpss ve fakültede gördüğüm derslerden dolayı yoğundum ve kendimi teknik anlamda yeterince geliştiremedim. Teknik anlamda pek fazla bilgi sahibi olamamam benim eğitmenlik kalitemi ister istemez düşürdü. Son olarak şunu söylebilrim ki okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri bana 4 yıl boyunca gördüklerimden çok daha fazlasını kattı bu derslerin 2. Sınıftan itibaren eğitim fakültelerinde konulması gerektiğini düşünüyorum ve bölümümüzün yeni gelen karar ile teknik ders sayısını artırması gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder